Ontwikkeling AO/IC kader op basis van het Improvement Model

Nieuws

Als zorgorganisatie je administratieve processen tot in de puntjes in orde hebben. Zodat je met vlag en wimpel de toets van de zorgverzekeraar, gemeente of andere financier kan doorstaan. Het is in deze tijd harder nodig dan ooit. En dit is zeker niet alleen een administratieve aangelegenheid. Integendeel, het gaat om het methodisch verantwoorden van de zorgprocessen. Wanneer dát klopt, kloppen de administratieve processen. Vanuit dit gedachtegoed werkt Novire op dit moment aan het AO/IC kader op basis van het Improvement Model.

Lees meer

Nieuwe ronde Improvement Scans bij de Lelie zorggroep

Nieuws

De Lelie zorggroep en Novire zijn al sinds 2007 vaste businesspartners van elkaar. Gedurende de samenwerking is de Improvement Scan ontwikkeld: een methode waarmee de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt door zorgpartners wordt getoetst en verbeterd. Vanaf 2010 worden heel gestructureerd de scans uitgevoerd. Inmiddels is de nieuwe ronde van scans volop bezig. Na de scans in het voorjaar, zijn nu de scans over de tweede helft van het jaar in volle gang.

Lees meer

Van control naar vertrouwen: kan dat wel?

Blog

Het Improvement Model is een denkmodel. Het geeft een nieuwe richting en het geeft nieuwe inzichten. Het legt de puzzel opnieuw waarbij de klant en de maatschappelijke opdracht het uitgangspunt zijn. Het denkmodel geeft richting, maar ook heel veel houvast doordat het model indicatoren bevat. De indicatoren – die je meet op het punt waar kwaliteit werkelijk wordt gemaakt of gebroken; bij de klant en de medewerker – geven een signaal. Maar het zijn nogal wat indicatoren. Hoe kan dat? Is dat niet veel te veel administratie? Veel te veel control? We willen toch af van de administratieve lasten? Hoe draagt het Improvement Model daar dan aan bij? Of is het meer van hetzelfde?

Lees meer

Nieuwe ronde Improvement Scans bij Lelie zorggroep in volle gang

Nieuws

De Lelie zorggroep en Novire zijn al sinds 2007 vaste businesspartners van elkaar. Gedurende de samenwerking is de Improvement Scan ontwikkeld: een methode waarmee de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt door zorgpartners wordt getoetst en verbeterd. Vanaf 2010 worden heel gestructureerd de scans uitgevoerd. Inmiddels is de nieuwe ronde van scans volop bezig. Niet zomaar een ronde: er is veel te melden in deze tijd van transitie in de zorg.

Lees meer