Er is vandaag een nieuwe functionaliteit aan het klantdossier toegevoegd. Vanaf nu zijn de actuele doelen en acties ook zichtbaar op het voorblad. Handig, want dan hoef je – om de actuele doelen en acties te zien – niet helemaal in het menu en in het plan te duiken. Het scheelt veel klikwerk. Bovendien zijn de doelen en acties ook nog eens in alle agenda’s opgenomen.

Op het voorblad van het klantdossier

Vanaf nu zijn de doelen en de acties dus op het voorblad zichtbaar. Onder persoonlijke gegevens is een nieuw blok zichtbaar met daarin de actuele plannen. Door op de mapjes te klikken, zoom je in.

voorblad-klantdossier

In de agenda’s

Dit is niet het enige. De tussendoelen en de acties worden nu ook automatisch in de agenda’s opgenomen:

agenda-actie

Klik in de agenda op een doel of een actie en er verschijnt een pop-up met meer informatie:

pop-up

Alle doelen en acties die bij een klant horen, staan natuurlijk in de desbetreffende klantagenda. Maar ook ij de agenda van de medewerker die iets met dit doel of actie te maken heeft. Door middel van deze agenda heeft de medewerker dus altijd inzage in de momenten waarin er opvolging gegeven moet worden aan een plan.

We werken verder aan de mogelijkheid om vanuit de agenda ook meteen de evaluatie in te kunnen vullen. Dan wordt het uitvoeren en het evalueren van het plan een heel natuurlijk gegeven: op het moment dat de actie of het doel zich aandient, geef je de status weer en zo vult zich de doelrealisatie in het plan. In kleuren en scores.

Bij de einddatum van het plan, is de doelrealisatie al gevuld en kunnen klant en eerst verantwoordelijke (of eventueel het hele multi-disciplinaire team) zich vooral richten op de inhoud: het proces en de vorm heeft zich werkendeweg al gevuld.

Herinneringen en notificaties

Herinneringen en notificaties

Natuurlijk is het prettig om niet altijd in de agenda te hoeven zoeken. Iedereen kan zelf instellen of het wenselijk is een notificatie per mail te ontvangen van de einddatum van het doel of de actie. Dat kan nu al zelf ingesteld worden bij de agenda. Door deze emailkoppeling kan een afspraak ook in de eigen Outlookagenda worden geïmporteerd. Zo is er ook een koppeling met Outlook mogelijk.

Binnenkort stellen we nog uitgebreidere functies beschikbaar. Iedere medewerker kan dan voor zichzelf instellen of hij of zij wel of geen notificaties of emailherinneringen wil ontvangen van alle verschillende reminders die zich in de Qsuite bevinden.