Nadat we in het najaar het Mantelzorgnetwerk Steenwijkerland en de Stichting Vrijwillige Thuiszorg Overijssel, gevestigd te Nijverdal, mochten ontmoeten, gaan we nu met de trajecten starten om MezzoRegistratie om te zetten in de Qsuite. Beide organisaties werken in de provincie Overijssel aan ondersteuning van mantelzorgers en aan het begeleiden van vrijwilligers. Beiden doen dat vanuit een eigen insteek en met een eigen unieke werkwijze. De overeenkomsten zijn binnen en de trajecten staan gepland begin mei.

MezzoRegistratie

Beide organisaties zijn lid van Mezzo en werken vanuit daar al geruime tijd met MezzoRegistratie om daarin de verleende diensten aan mantelzorgers, hulpvragers en vrijwilligers te registreren. Vooral de Stichting Vrijwillige Thuiszorg Overijssel heeft veel betekend in de ontwikkeling van MezzoRegistratie en gebruikt het systeem intensief. Ook voor het Mantelzorgnetwerk Steenwijkerland is MezzoRegistratie belangrijk voor het overzicht houden over alle dossiers waar de organisatie diensten aan verleend.

Processen ondersteunen

Novire is onder de indruk geraakt van deze organisaties en de wijze waarop zij heel slim een heel groot netwerk kunnen bedienen. Beide organisaties passen het systeem op eigen wijze toe en zoeken nu een passend vervolg. Novire denkt heel graag mee in hoe een systeem niet alleen de registratie, maar ook de processen goed kan ondersteunen.

Migraties

Een eerste aanzet daartoe hebben we in deze eerste gesprekken al met elkaar gedaan; we hebben met elkaar nagedacht over de eisen, wensen en mogelijkheden. Wij starten vast met de voorbereidingen van de inrichtingssessies die in mei zullen plaatsvinden. Het heeft zijn voordelen om dan te starten; we leggen namelijk in deze maand maart de laatste hand aan de migraties van de eerste organisaties.

Dat gaat voorspoedig, maar we bouwen nog wat mooie stukjes software bij, waar ook deze organisaties weer profijt van hebben. We kijken uit naar een prettige samenwerking!

Meer informatie?

Neem voor vragen gerust contact op met Novire.