In het afgelopen weekeinde hebben we de Qsuite kunnen updaten. Met deze update kunnen vooral de organisaties in de informele zorg sneller en makkelijker nieuwe dossiers openen en bewerken én van nog meer maatwerk voorzien.

Informele zorg: het gaat om veel dossiers

In de informele zorg bedienen kleine teams van betaalde krachten grote netwerken van mantelzorgers, hulpvragers en vrijwilligers. Grote netwerken betekenen ook grote hoeveelheden dossiers in de Qsuite. Tot wel 15.000 al op dit moment, waarbij dat natuurlijk iedere dag alleen maar meer wordt.

Bij het aanmaken van dossiers zorgde de Qsuite ervoor dat je ook ieder dossier weer kon koppelen aan een ander dossier. Zodat er een zogenaamd ‘systeemdossier’ ontstaat: een moeder en vader hebben beiden een dossier, en kinderen hebben dat. Door de dossiers aan elkaar te verbinden ontstaat er uit de verschillende dossiers van de leden van het gezin ook nog eens één dossier voor het hele gezin, het hele systeem. Om dit mogelijk te maken, vraagt de Qsuite echter wel steeds alle dossiers weer op. Omdat dit veel dossiers kunnen zijn én omdat alle gegevens ook nog eens versleuteld worden opgeslagen, kost dit veel tijd. Niet handig wanneer je snel een aantal dossiers hebt aan te maken.

Geen standaard systeemdossier meer

We hebben de software nu zo aangepast dat we niet langer standaard een systeemdossier aanmaken. Alleen wanneer we daartoe een vinkje aanzetten bij een organisatie. Staat het vinkje uit, dan zijn de dossiers nu aanzienlijk sneller.

Meteen doorklikken naar het aangemaakte dossier

Een tweede aanpassing die we dit weekeinde hebben kunnen doorvoeren, is het direct doorklikken naar een nieuw aangemaakt dossier. Tot voor dit weekeinde moesten eerst weer alle personen en dossiers worden ingeladen om het zojuist aangemaakte dossier terug te vinden en dan te kunnen openen. Ook niet prettig wanneer je snel door wilt om in het dossier te werken.

Om dit wel mogelijk te maken, zie je nu – wanneer je een dossier hebt aangemaakt – de melding dat er een dossier is aangemaakt en dat je hier kunt klikken om meteen door te gaan.

Door dan op de hyperlink te klikken, kom je meteen in het nieuwe dossier en kan je direct door met het vullen van het dossier.

Dossier aangemaakt

Na een tweetal evaluaties met organisaties met de meeste dossiers bleken dit grote wensen te zijn. We zijn er trots op deze grote winstpunten op korte termijn te hebben kunnen realiseren.

Nieuwe namen doorgevoerd door de vertaalmodule

Daarbij kunnen we nu ook nog meer maatwerk bieden. De vertaalmodule is in basis gereed en op ‘live’ geplaatst. Hierdoor kunnen we namen als ‘klant’ omzetten naar ‘hulpvrager en mantelzorger’ bijvoorbeeld. Of medewerkers naar ‘vrijwilliger’. Door de vertaalmodule kunnen we de Qsuite nog meer als een passende jas voor een organisatie maken.

Personen

De module is zo ontwikkeld, dat deze gemakkelijk uit te breiden is, zodat nieuwe wensen voor vertalingen in het systeem ook relatief eenvoudig gehonoreerd kunnen worden.

Meer informatie?

Neem voor vragen gerust contact op met Novire.