De motivatie voor veel medewerkers om te werken in de zorg is de klant zelf. Om zo goed mogelijke zorg te leveren. Met zorg alleen zijn we helaas niet klaar.

Er zijn veel normen ontwikkeld door de jaren heen om de zorg veilig te bieden en aan kwaliteit te werken. Normen voegen waarde toe zolang ze ondersteunend zijn.

In de praktijk komen we echter veel voorbeelden tegen van waar de normen leidend zijn geworden en de klanten volgend. In de methodiek van Novire is de klant altijd het vertrekpunt. Het primaire proces is leidend: daar ligt immers de motivatie voor het werk! De normen schatten we op waarde, maar geven we de kloppende plaats. Een steunende plaats. Dienend in plaats van heersend. In de verbeterplattegrond van Novire is het zichtbaar gemaakt. De basismethodiek van de verbetercirkel rondom de klant linkt naar alle van toepassing zijnde normen. Zie bijvoorbeeld de verbeterplattegrond op basis van de ISO normen.

In de bijbehorende tooling – de Qsuite – hebben alle normen een praktische plaats gekregen. Door bijvoorbeeld organisatorische risicoscreenings ziet u heel snel of u nog zaken over het hoofd ziet.

Wilt u weten hoe deze oplossingen voor u kunnen werken? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.