De updates blijven komen deze week. We hebben dan ook een aantal maanden heel hard gewerkt ‘achter de schermen’ en ‘onder water’ en de resultaten daarvan worden nu zichtbaar. Vanaf vandaag kan je bijvoorbeeld een instelling gebruiken waarmee je automatisch klanten aan medewerkers kunt toewijzen voor een heel team in één keer.

Handig: een nieuwe instelling

We hebben een nieuwe systeeminstelling toegevoegd. Heel handig want je kunt de Qsuite voor jou de klanten aan alle medewerkers in één team laten toewijzen. Dat scheelt je een extra handeling in het aanmaken van de dossiers.

Zorg ervoor dat je onder Beheer – Instellingen een vinkje zet bij ‘Klanten automatisch toewijzen aan medewerkers van een afdeling’.

Nieuwe functie Qsuite

Staat het vinkje aan, dan kijkt de Qsuite naar de eerst verantwoordelijk medewerker die je hebt gekozen bij de klant. De Qsuite weet van deze eerst verantwoordelijke medewerker bij welk team of welke afdeling hij of zij hoort. Wil je even nalezen hoe het aanmaken van de dossiers van de klanten en de medewerkers ook alweer moet? En wil je zien hoe je dan de instelling goed zet? Kijk dan hier:

Instructie Qsuite | Hoe kan ik een klantdossier aanmaken en toewijzen? from Evelien Verkade

Wet Bescherming Persoonsgegevens

Let wel op dat je nadenkt over of inderdaad wel iedereen inzage moet hebben. Zo niet, zet dan toewijzingen weer uit. Dit in het kader van de bescherming van de persoonsgegevens.

En nog iets: de minuten bij de indicatie vastleggen

Vanaf vandaag kan je ook nu zelf de minuten bij de indicatiestelling vastleggen. Tot vorig jaar werd alles nog in klasses vastgelegd. Vanaf dit jaar zijn er talloze vormen waarop beschikkingen binnen kunnen komen. Het kunnen arrangementen zijn, uren, maatwerktrajecten, fixed prize afspraken enzovoorts. Hoe het ook zij, voor de interne sturen heb je uren nodig. Een vast aantal of een bandbreedte waarbinnen je opereert.

Je kunt vanaf vandaag daarom ook een minimaal en een maximaal aantal minuten per week invoeren. Reken vanuit je beschikking om en bepaal hoeveel uur je wilt inzetten. Is dat een vast aantal, vul dan bij minimaal en maximaal hetzelfde aantal in.

Heb je speelruimte? Geef die dan weer. Dit vastleggen bij de klant is de basis voor een goede planning en control in je organisatie.

Lees meer over de planning en control hier:

Handleiding Qsuite | Wat is budgetbeheer en -controle en hoe doe ik dat? from Evelien Verkade

Eerder deze week maakten we bekend dat je vanaf nu ook plannen kunt kopiëren in de Qsuite en publiceerden we berichten en notificaties in de Qsuite.

Meer weten? Neem contact op met Novire.