In de aanloop naar de definitieve overgang van een aantal organisaties uit de informele zorg naar de Qsuite, zijn wij bij Novire druk bezig een grote nieuwe release uit te rollen. Deze update bevat veel mooie functionaliteiten voor al onze klanten.

Een volledig brede toepassing voor de formele en de informele zorg

Al geruime tijd zijn we in samenwerking met Mezzo een oplossing aan het ontwikkelen voor organisaties uit de informele zorg. MezzoRegistratie gaat immers in de loop van dit jaar – of uiterlijk begin 2017 – verdwijnen, waardoor de gegevens nu worden gemigreerd naar de Qsuite.

De afgelopen maanden hebben we met een heel aantal organisaties opgetrokken, wat een aantal potentiele, nieuwe functies aan het licht heeft gebracht. Ook het migreren van de eerste ‘echte’ data leverde een aantal uitdagingen en vernieuwende inzichten op, die een plaats in de Qsuite moesten krijgen. Samen met de ontwikkeling van het planbord resulteerde dit in deze grote release van nieuwe functionaliteiten. We hebben hard gewerkt om alle nieuwe functies gereed te maken voor de uitrol, zodat we de komende week de eerste Mezzo-organisaties ook daadwerkelijk kunnen migreren naar de Qsuite.

Werkomgeving en leeromgeving geïntegreerd

De Qsuite bestaat uit een leer- en een werkomgeving. Alle functionaliteiten zijn vanuit de werkomgeving nu ook in de leeromgeving zichtbaar geworden. Met een praktische opleiding als gevolg welke klanten kunnen gebruiken als naslagwerk of om de Qsuite van A tot Z te leren kennen. Uiteraard worden ook de nieuwe functies in de leeromgeving geïntegreerd.

Communicatie via de leeromgeving

Nu al onze klanten een abonnement op de leeromgeving hebben ontvangen, kunnen we de communicatie over de nieuwe functionaliteiten ook via de leeromgeving laten verlopen. In de toekomst zullen we iedereen met een licentie op een opleiding via een bericht informeren over nieuwe mogelijkheden of nieuwe lessen. Deze werkwijze zullen we als Novire vanaf vandaag hanteren.

Nieuwe releases per maand

Vanaf deze maand zullen we geen nieuwe functies tussentijds uitrollen. Nu alle nieuwe functionaliteiten gereed zijn, is het tijd voor maandelijkse releases. Alle nieuwe ontwikkelingen zullen vooraf aangekondigd worden zodat bijna alle 150 (1) aangesloten organisaties weten waar ze aan toe zijn en de applicatie stabiel blijft.

De eerste nieuwe functionaliteiten

De eerste nieuwe functionaliteiten uit deze grote release zijn gisteren al live gegaan. Eén van de onderdelen is een geheel nieuw voorblad van het medewerkers- of vrijwilligersdossier. Het flexibele voorblad geeft je de mogelijkheid zelf de onderdelen per rol in te stellen.

novire_kenniscentrum.jpg

Heb je een foto geüpload? Dan zie je deze terug in het dossier. Zo zie je snel of je in je eigen dossier bent of in een dossier van een collega of vrijwilliger (mits je daar de rechten toe hebt uiteraard!)

Statussen en kleuren

Wil je snel zien of je in een dossier van een medewerker of een vrijwilliger zit? Of wil je zien of een dossier zich in de aanmeldingsfase bevindt, of juist in het archief? Vanaf nu kunnen we met kleuren onderscheid maken. Op het voorblad van de dossiers van klanten en medewerkers zie je nu met kleur welke status er bij het dossier hoort.

novire_kleuren_kenniscentrum.jpg

Je kunt je eigen statussen aanmaken én je eigen kleuren toekennen. Zo kan de styling van de Qsuite volledig afgestemd worden op de huisstijlkleuren van de organisatie.

novire_labels_kenniscentrum.jpg

Zo krijg je dan op alle pagina’s inzicht in de statussen: in woord en in kleur!

novire_kenniscentrum_labelling.jpg

In de komende dagen volgen meer nieuwe mogelijkheden, waarvan we onze klanten natuurlijk van op de hoogte zullen stellen.

Planning voor de komende periode

Wanneer volgende week alles voor de migraties vanuit de MezzoRegistratie gereed hebben staan, kan het inrichtingsteam van Novire bezig met de landelijke uitrol. Daarnaast gaan we aan de slag om de rapportagemodule van nog meer mogelijkheden te voorzien. En wordt het planning proces in de formele zorg onder de loep genomen om deze nog gebruiksvriendelijker te maken.

Meer informatie?

Neem voor vragen gerust contact op met Novire.