Een veelgevraagde functionaliteit is vanaf vandaag beschikbaar: je kunt nu in het klantdossier verslagen van multi-disciplinaire overleggen vastleggen.

Samenwerking

Samenwerking is in de huidige tijd steeds belangrijker in de zorg. Iedere professional of deskundige draagt een steentje bij aan de situatie van de klant. Deze samenwerking moet op de klant en op elkaar afgestemd worden. Vaak noemen we dit multi-disciplinaire samenwerking. En de afstemmingsmomenten heten multi-disciplinair overleg of cliëntenoverleg. Dat is effectief. Iedereen komt bij elkaar en de lijn voor de komende tijd wordt weer uitgezet.

Verslagen vastleggen

Een overleg kan plaatsvinden met de klant en de huisarts, met specialisten, met externen van buiten de organisatie of met meerdere deskundigheden binnen de organisatie (intern). Tot nu toe werden er wel verslagen opgemaakt maar werden deze in het archief geplaatst. Dit gebeurde naast het maken van de individuele rapportages van de contactmomenten tussen de klant en de medewerker. Prima, maar het kan beter! Veel organisaties hadden het ons ook al gevraagd. We vonden het een goed plan.

Ook multi-disciplinair-rapporteren

Vanaf vandaag kan dat dus ook. Je kunt een verslag aanmaken waarbij je meerdere betrokkenen kunt selecteren, zowel intern als extern.

Verslaglegging

In deze handleiding lees je hoe het precies werkt:

Instructie Qsuite | Hoe maak ik een verslag van een multi-disciplinair overleg? from Evelien Verkade

We gaan nog verder binnenkort: we gaan het nog mooier maken!

We hebben nog meer functionaliteiten voor je gepland, waardoor dit onderdeel nog verder zal verbeteren. Wat we gaan doen? 1. We gaan de mogelijkheid geven om bij de externe betrokkenen uit je sociale relaties-adresboek te kiezen. 2. We gaan de mogelijkheid geven om actiepunten toe te voegen aan het verslag, met daarbij wie het gaat doen en voor wanneer. Deze actiepunten komen dan weer in je actielijst en in de agenda’s van iedereen, zodat de opvolging van de afspraken in dit multi-disciplinaire overleg netjes geborgd is. 3. We gaan een overzichtsgrafiek maken bij deze vorm van rapportage, net zoals bij de andere – individuele – vorm van rapporteren. Zodat je op het voorblad snel de voortgang kan zien van de multi-disciplinaire afspraken.

Meer informatie over het rapporteren

Wil je meer weten over het rapporteren? Waarom, waartoe en vooral hoe? Ook dat hebben we even voor je op een rij gezet. In deze handleiding lees je dit. Onderaan deze handleiding vind je verwijzingen naar nog meer gedetailleerde instructies, bijvoorbeeld hoe je een rapportage aanmaakt, verwijdert of print.

Handleiding Qsuite | Wat is rapporteren en hoe doe ik dat? from Evelien Verkade

Er komt meer! En je kunt het ook gaan vinden binnen de Qsuite zelf.

We zijn bezig om voor alle onderwerpen binnen de Qsuite deze handleidingen te maken. We maken er ook video’s bij. Zodat je een compleet naslagwerk hebt en je altijd jouw gewenste informatie onder de knop hebt zitten. Ja, je leest het goed: onder de knop. Het zijn dus geen dikke handleidingen op papier, maar informatie die snel en gemakkelijk toegankelijk is door te klikken op het knopje rechtsboven in je menu. Dit video-plaatje verwijst naar alle handleidingen en instructie die te vinden zijn over dit onderwerp.

Rapportage

Klik je op de link, dan heb je weer de instructie of handleiding bij de hand.

Instructie

Daarnaast gaan we deze informatie ook gebruiken om de ‘veelgestelde vragen-database verder te verfijnen’.

Heb je een vraag? Dan kan je ook nog op de zwarte knop ondersteuning klikken om te kijken of jouw vraag al beantwoord is door Novire. Mis je nog iets? Dan horen we het graag!