Opnieuw mogen we nieuwe functionaliteiten binnen de Qsuite melden. Vorige week vertelden we dat de Qsuite gecustomized kon worden door de dossiers eigen kleuren te geven. Al onze aangesloten relaties ontvangen vandaag een bericht via de leeromgeving, maar we zijn er trots op dat we ook via dit nieuwsitem de nieuwste mogelijkheden kunnen presenteren.

Veel nieuwe lessen en nummers toegevoegd

In de leeromgeving zijn er in de laatste periode veel nieuwe lessen toegevoegd. Op veler verzoek hebben we ook nummers aan de lessen toegevoegd, zodat je gemakkelijker kunt refereren aan een les. Alle lessen waar een nummer voor staat, zijn gereed om gevolgd te worden. De lessen met ‘volgt nog’ zullen binnenkort worden aangevuld.

Contactverslagen in de dossiers van medewerkers en vrijwilligers

Naast dat de voorbladen nu flexibel zijn én zijn voorzien van een foto en eigen kleur, kunnen in de medewerkers- en vrijwilligersdossier nu ook gespreksverslagen worden toegevoegd. Eerder was dit alleen mogelijk in de klantdossiers. Een prachtig instrument tijdens een begeleidingstraject of coaching traject: in één overzicht alle verslagen en leer- en groeipunten inzichtelijk. In de aankomende dagen zal ook een handige grafiek toegevoegd worden.

Activiteitenplanning en planbord

Er is ook weer een flinke update uitgevoerd op de activiteitenplanning. Deze heeft nu nog meer mogelijkheden en is vooral stabieler geworden. De activiteitenplanning is met alle herhaal- en wijzigingsfuncties een complexe functionaliteit die we nog verder hebben kunnen verbeteren. De volgende stap is om er filters op toe te kunnen passen, zodat je zelf een eigen persoonlijke instelling kunt toevoegen waarmee je bijvoorbeeld alleen de activiteiten van één regio, van een klant, van een medewerker of binnen een bepaalde periode ziet. Deze instellingen zijn op ieder moment aan te passen en bieden je de mogelijkheid overzicht te houden op de vaak volle agenda.

Daarnaast is de koppeling met het planbord verder verbeterd. De statussen van de dossiers zijn nu ook in het planbord zichtbaar in de zelfgekozen kleur. Vanuit het planbord kan je rechtstreeks plannen in de activiteitenagenda en houd je tegelijkertijd overzicht over de chronologische stappen.

novire-planbord.jpg

Rapportages en exports vanuit de tijdsregistratie

Voor de informele zorg hebben we het onlangs mogelijk gemaakt om voor eigen contracten, projecten of prestaties tijd te schrijven. Een nieuwe mogelijkheid om flexibel met de tool om te gaan in het kader van projectmanagement én tijdsregistratie. In de exports moest echter nog iets aangepast worden om de projectcodes ook goed te exporteren. Dat is inmiddels gebeurd, dus zowel invoer als export van de gegevens verloopt nu goed.

Beheerdersrol

Hoe werkt het beheren van de applicatie van de Qsuite? Hoeveel tijd moeten we hiervoor vrijmaken? Wat wordt er dan van een beheerder verwacht? Zinnige vragen die om een verdere verduidelijking vragen. Novire biedt namelijk vooral kennis en de software volgt. Hoe kan je die kennis het beste ontvangen en het beste delen? In deze toelichting lees je wat de beheerdersrol inhoudt:

Het beheer van de Qsuite | Wat houdt dat in? from Evelien Verkade

Migratie vanuit MezzoRegistratie: bijna klaar voor de volledige test!

De eerste migratie is nu bijna volledig doorgevoerd. Uit de eerste tests van de migratie kwamen aandachtspunten naar voren die we nu verwerkt hebben en waardoor de migratie nu weer verder doorgevoerd is. We zijn er trots op dat we in deze complexe operatie ook nog eens de nieuwe statussen van de dossiers hebben kunnen toevoegen, zodat deze niet met de hand hoeven worden toegevoegd. We zetten vandaag en morgen de laatste onderdelen nog over, zodat aanstaande donderdagnacht de eerste definitieve migratie kan plaatsvinden.

Meer informatie?

Neem voor vragen gerust contact op met Novire.