31-03-2016

De maand maart heeft in het teken gestaan van het verder uitbouwen van alle functionaliteiten rondom de Persoon. Zo is de CRM-functie uitgebouwd, maar is het ook mogelijk geworden om de dossiers die bij de persoon horen beter te duiden. Een heel aantal functionaliteiten hebben we al kunnen vrijgeven. Hieronder ziet u een overzicht van de belangrijkste toevoegingen in deze maand.

CRM functionaliteiten in de Qsuite uitgebreid

De Qsuite was al een behoorlijk compleet customer relation management systeem (CRM-systeem), maar de laatste punten staan nu ook op de i: de relaties van een organisatie kunnen nu ook volledig worden vastgelegd en worden gekoppeld aan de personen in de Qsuite.

Lees meer

Veel nieuwe lessen en nummers toegevoegd

In de leeromgeving zijn er in de laatste periode veel nieuwe lessen toegevoegd. Op veler verzoek hebben we ook nummers aan de lessen toegevoegd, zodat je gemakkelijker kunt refereren aan een les. Alle lessen waar een nummer voor staat, zijn gereed om gevolgd te worden.

Contactverslagen in de dossiers van medewerkers en vrijwilligers

Naast dat de voorbladen nu flexibel zijn én zijn voorzien van een foto en eigen kleur, kunnen in de medewerkers- en vrijwilligersdossier nu ook gespreksverslagen worden toegevoegd. Een prachtig instrument tijdens een begeleidingstraject of coaching traject: in één overzicht alle verslagen en leer- en groeipunten inzichtelijk. Uiteraard mét een handige grafiek erbij.

Activiteitenplanning en planbord

Er is ook weer een flinke update uitgevoerd op de activiteitenplanning. Deze heeft nu nog meer mogelijkheden en is vooral stabieler geworden. De activiteitenplanning is met alle herhaal- en wijzigingsfuncties een complexe functionaliteit die we nog verder hebben kunnen verbeteren.

Rapportages en exports vanuit de tijdsregistratie

Voor de informele zorg hebben we het onlangs mogelijk gemaakt om voor eigen contracten, projecten of prestaties tijd te schrijven. Een nieuwe mogelijkheid om flexibel met de tool om te gaan in het kader van projectmanagement én tijdsregistratie. In de exports moest echter nog iets aangepast worden om de projectcodes ook goed te exporteren. Dat is inmiddels gebeurd, dus zowel invoer als export van de gegevens verloopt nu goed.

Beheerdersrol

Hoe werkt het beheren van de applicatie van de Qsuite? Hoeveel tijd moeten we hiervoor vrijmaken? Wat wordt er dan van een beheerder verwacht? Zinnige vragen die om een verdere verduidelijking vragen. Novire biedt namelijk vooral kennis en de software volgt. Hoe kan je die kennis het beste ontvangen en het beste delen? In deze toelichting lees je wat de beheerdersrol inhoudt:

Statussen en kleuren toegevoegd

Wil je snel zien of je in een dossier van een medewerker of een vrijwilliger zit? Of wil je zien of een dossier zich in de aanmeldingsfase bevindt, of juist in het archief? Vanaf nu kunnen we met kleuren onderscheid maken. De kleuren kunnen geheel op de eigen huisstijl worden afgestemd, dus de Qsuite is nu prachtig te customizen!

Lees meer over bovenstaande updates